Trustpilot

leverans och fraktvillkor


  • Alla våra priser inkluderar frakt till vårt lager på Backa bergögata 10H, önskas hemleverans använder vi oss av DHL och Postnord alternativt direkttransport om installation önskats.

  • Köket produceras utefter Er beställning och fraktas sedan från fabrik till lager på Backa bergögata 10H 42246 Göteborg, 3-6 veckors leveranstid.

  • Vid bomkörning efter överrenskommen tid och adress debiteras kund med en kostnad på 780 kr.

  • beställer du en köks-ö eller ett färdigt set-kök skickas det till Ert postombud som ligger Er närmst i samband med ett aviseringsmeddelande till det telefonnummer som angavs vid beställningen. Om paketet inte hämtas ut kommer en administrativ avgift på 149 kronor att tillkomma samt kostnad för frakt tillbaks till Formkök Sverige AB. 

  • När du får din leverans ber vi dig att stämma av dem mot fraktsedeln som du får ifrån chauffören, se över paketet efter eventuella stötskadar tillsammans med chauffören, ta bilder på eventuella skador.

  • Vid flytt av leverans inom 12 h från ordinarie överenskommen leveranstid debiteras en administrativ kostnad på 450 kr.

  • Vi levererar kök i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Samt vissa undantag kan ske beroende på tillgänglighet så som öar som saknar broförbindelse. Vid specialleverans vänligen belys detta med berörd Säljare på Formkök Sverige AB.



Returer

För att returnera en artikel så anmäler ni returen genom vårt returformulär.

(All returnering genom vår e-handel sker via vårt returformulär.)

  • All returnering från e-handeln skall returneras genom vårt returformulär.

  • Köparen står för returfrakt vid retur samt ångerrätten och skall returnera varan väl emballerad i originalemballage och i ursprungligt skick.

  • Paket 99 kr

  • styckegods 499 kr samt

  • pall 799 kr,

  • vid specialtransport kontakta vår oss för prisuppgift.


reklamation

  1. Ångerrätten gäller i 14 dagar efter det att du mottagit din beställning. Fyll i och skicka in formuläret nedan för att returnera de produkter du har beställt ifrån oss.

  2. . Önskar ni reklamera en produkt från oss måste detta göras i skälig tid från det att du mottagit din leverans. Fyll i reklamationsformuläret nedan för att reklamera en produkt. FORMKÖK Sverige AB  (559529-5147) Backa bergögata 10H 42246 Hisings backa.                      Efter att du fyllt i något av formulären nedan hör vi av oss med en personlig kontakt inom 48h (helgfria vardagar).

  • Efter att du har tagit emot produkterna rekommenderar vi att du så snart som möjligt undersöker om leveransen motsvarar din orderbekräftelse, om produkterna har blivit skadade under transporten eller om produkterna annars har fel eller brister.

  • Om en produkt som du har köpt visar sig vara felaktig enligt konsumentköplagstiftningen har du möjlighet att reklamera produkten. Anmälan om fel och brister hos produkterna görs via vårt reklamations/returformulär. Det måste ske inom rimlig tid (2 månader anses alltid rimlig tid) efter du har upptäckt eller borde ha upptäckt felet eller bristen på varan.

  • Eventuell tvist har du som konsument rätt att få prövad av Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige. FORMKÖK en del av mwgruppen ab följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Allmänna reklamationsnämnden box 174, 101 23 Stockholm. ARN

  • Utöver Allmänna Reklamationsnämnden kan du även vända dig till EU:s gemensamma tvistelösningssida där du som konsument kan skicka in klagomål och enas om en lösning med näringsidkaren. EU

  • Vid nyttjande av reklamationsrätten sker återbetalning först när produkten anlänt till oss på FORMKOK en del av mwgruppen AB (559292-1406)

  • Vid nyttjande vid reklamationsrätten hänvisar vi till vårt formulär där kontaktuppgifter finns tillgänglig

Garantivillkor

  • Enligt konsumentköplagen har konsument 3 år och 2 månaders reklamationsrätt.

  • Garantierna gäller vid konstaterat fabrikationsfel. Det är avgörande att montaget skett enligt våra monteringsanvisningar, och att skötselanvisningarna följts. Garantin gäller inte vid olyckshändelser, felaktig användning eller belastning, felaktig rengöring, knivhack, slag, repor och liknande, eller slitage som beror på felaktig installation.

  •  Produkt som utgått ur sortimentet ersätts med liknande produkt från nuvarande sortiment, i de fall vi inte kan beställa den tidigare produkten från underleverantör, och/eller inte kan tillverka den i egen regi.